woensdag 4 november 2015

Lievelingsgroente- en fruit November 2015

Romanesco

Romanesco of groene torentjesbloemkool lijkt veel op bloemkool en heeft een geelgroene kleur. Romanesco dankt zijn naam aan de eerste beschrijving in het Italië van de zestiende eeuw als broccolo romanesco oftewel broccoli van Rome. Door de vorming van torentjes is het een meer decoratieve groente dan bloemkool. De smaak van deze groente ligt een klein beetje in de buurt van bloemkool, echter de Romanesco smaakt veel zachter.



Appel

Omwille van mijn gastric sleeve operatie kon ik de eerste maanden geen appels verteren. Nu begint dat stilletjes aan weer te lukken :) 

Mijn lievelingsappels zijn de jonagold en de granny smith. De jonagold is lekker zoet én de granny smith is net omgekeerd, heerlijk zurig en fris. Over mijn favoriete appel om appelmoes te maken, een specifieke stoofappel heb ik in het verleden al een blog geschreven met een bijhorend receptje.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten