zondag 6 september 2015

Eten na een gastric sleeve - 4 weken gemixt eten - Avondmaal suggestie

Ik merk dat ik 's avonds niet zo een grote honger heb, daarom kies ik de laatste dagen vaak voor een lekker tasje verse soep. Gisteren maakte ik de preisoep met Boursin klaar, uit het kookboek 'Lekker eten na een maagverkleining' (zie eerdere blogs). De hoeveelheden van de ingrediënten heb ik wel naar eigen smaak aangepast, hieronder beschrijf ik de ingrediëntenlijst zoals in het boek vermeld.

Voor 4 personen:
  • 4 prei stengels
  • 2 uien
  • 1 liter groentebouillon
  • 2 blaadjes laurier
  • 2 takjes tijm
  • zout en peper
  • 4 eetlepels Boursin cuisine light - look en fijne kruiden
  • 1 eetlepel olijfolie
Snijd de prei in ringen en was ze grondig tot al het zand verdwenen is. Snijd ook de uien in stukken. Doe de olijfolie in een soeppan en laat zachtjes warm worden. Stoof de uien en de preiringen samen aan tot de groenten bijna volledig zacht zijn - de zoete prei geur komt vrij. Giet er de groentebouillon op en kruid naar smaak. Laat nog 30 minuten koken alvorens te proeven en eventueel bij te kruiden. Voeg vlak voor het fijn mixen de lepels Boursin toe, dit zorgt voor een lekker romig effect in de soep.

Smakelijk :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten