maandag 29 december 2014

Winterse appelmoes met goudreinetten/boskoop appelen

Ik heb in een vorige blog beloofd om mijn appelmoes receptje met jullie te delen en belofte maakt schuld. :)


Voor 4 personen:

*8 boskoop appels
*sap van 1/2 citroen
*kristalsuiker en kaneel naar smaak
* een klontje boter
Ik schil de appels en snijdt je in kleine stukjes. Ondertussen smelt ik op een zacht vuurtje de boter. Ik doe de appels in de kom en laat ze een 5 tal minuten stoven in de gesmolten boter. Na 5 minuutjes voeg ik een snuifje kaneel toe, 2 soeplepels (mag meer of minder, dit is naar smaak) suiker en het citroensap.
Laat alles op een zacht vuur verder stoven - terwijl je geregeld roert - tot alle appelstukjes tot volledig tot moes zijn gestoofd.

TIP! Overschot van appelmoes kan je steeds gebruiken om zelf appelflappen te maken. vul gewoon een velletje bladerdeeg op, bestrooi het met suiker en bak goudbruin in een warme oven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten