maandag 13 juli 2015

Eten na een gastric sleeve - 4 weken vloeibaar - Ontbijtsuggestie

In een vorige blog vertelde ik over mijn eerste week na mijn gastric sleeve operatie. In de komende blogs zal ik telkens een receptje uit de doeken doen in verband met de voedingsfase waar ik op dat moment in zit. Ik zal telkens een suggestie doen voor een ontbijt, een middagmaal en een avondmaal. Eens ik weer gewone voeding mag eten, komen hier ook tussendoortjes bij. De eerste 4 weken na de ingreep mag ik enkel vloeibaar eten, dus vandaar vandaag het eerste recept uit de driedelige reeks "4 weken vloeibaar".

Vloeibare ontbijtsuggestie - Smoothie van yoghurt, mango en sinaasappelsap

benodigdheden voor 1 glas:

  • 200 ml vers geperst sinaasappelsap (aangezien je na een gastric sleeve geen suiker mag opnemen)
  • magere yoghurt (ongesuikerd) naar smaak en volgens gewenste dikte
  • 15 gram diepgevroren of verse mangoblokjes
  • eventueel wat water om de smoothie te verdunnen

Doe het sinaasappelsap, de yoghurt, en de mangostukjes in een blender - of maatbeker en gebruik een staafmixer - en mix alles glad tot er geen stukjes meer inzitten. Vindt je de smoothie te lopend, kan je nog wat magere yoghurt toevoegen, is hij te dik naar jouw smaak, voeg wat plat water toe.

Wil je zeker zijn dat er geen stukjes meer in je smoothie zitten, zeef hem dan nog eens.

Smakelijk :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten