vrijdag 10 juni 2016

Lichte Lekkere Lunch #2: Salade van feta, watermeloen en komkommer

De combinatie van zoute fetakaas en zoete watermeloen... YUMMY!


Ik heb mijn inspiratie gehaald bij Frances van FOODGLOSS (het filmpje link ik hieronder). Omdat ik enkele dingen niet in huis had en er niet speciaal voor naar de winkel wou lopen, bedacht ik een eigen variant met de dingen die ik in mijn koelkast had liggen.

Voor deze lekkere zomerse salade heb je slechts 3 ingrediƫnten nodig:

  • 20 gram fetakaas verkruimeld
  • een stuk komkommer van 10cm (of 2 snackkomkommertjes) - en eventueel geschild indien je de schil moeilijk verdraagt
  • 1 plak watermeloen

Snijdt de komkommer in kleine stukjes en doe in een mengkom. Verkruimel hierover de fetakaas. Verwijder de schil en eventuele zaadjes uit de watermeloen en snijd ook die in kleine hapklare stukjes. Voeg bij de komkommer en feta en meng alles goed.

KLAAR!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten